Robin Hood-kampanjen

Anders Gronlund skrab at yahoo.com
Tors Dec 23 23:17:03 CET 1999

Det ska bli spännande att se om Robin Hood-inslaget
kommer att vara tillbaka i morgondagens TV-program.
Man kan väl alltid hoppas i alla fall.
Jag skickade namnunderskriftlistor, om att ta tillbaka
Robin Hood-inslaget i "Kalle Anka och hans vänner
önskar God Jul", till Sveriges Television i augusti.
Några dagar senare hade någon från Sveriges Television
ringt hem till min telefonsvarare och sagt
att "det är inte vi utan farbror Walt Disney som
bestämmer vad som kommer att vara med i programmet".
Nåväl, han tillade i alla fall att han skulle
vidarebefordra mitt brev och listor till dom som
planerade det program som vi nu kommer att få se
imorgon klockan tre i TV 1.

Anders Grönlund
Robin Hood-kampanjen