Robin Hood-kampanjen

Ari Hansson ari.hansson at swipnet.se
Fre Dec 24 01:08:48 CET 1999

Anders Gronlund wrote:

> Det ska bli spännande att se om Robin Hood-inslaget
> kommer att vara tillbaka i morgondagens TV-program.
> Man kan väl alltid hoppas i alla fall.
> Jag skickade namnunderskriftlistor, om att ta tillbaka
> Robin Hood-inslaget i "Kalle Anka och hans vänner
> önskar God Jul", till Sveriges Television i augusti.
> Några dagar senare hade någon från Sveriges Television
> ringt hem till min telefonsvarare och sagt
> att "det är inte vi utan farbror Walt Disney som
> bestämmer vad som kommer att vara med i programmet".
> Nåväl, han tillade i alla fall att han skulle
> [...]

Apropå Robin Hood, så kommer TV3 visa hela filmen nu i julhelgen:

TV3 Lördag 25/12 kl 14.45

  Disneys magiska filmvärld: Robin Hood
  (Robin Hood)
  Amerikansk tecknad barnfilm från 1973.
  Legenden om Robin Hood, Lille John och de
  andra i Sherwoodskogen och alla deras äventyr i
  den tecknade klassikern från Walt Disney.
  Svenska röster: Beppe Wolgers, Jonas
  Bergström och Ingvar Kjelsson.
  Regi: Wolfgang Reitherman.
  Barntillåten.

--
"Greebo's grin gradually faded, until there was nothing left but the
cat. This was nearly as spooky as the other way round.''