SV: misspassning?

Claes Ericsson claes.ericsson at swipnet.se
Tors Nov 4 20:25:23 CET 1999

Misspassningen härstammar från originaltidningarna - mest påtagligt är det
i nummer 4 och 5 1949 och eftersom jag retade mig på detta redan då jag
fick boken, gjorde jag en jämförelse och såg att min 4/49 hade samma
problem medan min 5/49 var betydligt bättre än bokens i detta avseeende.
Jag tror, att på grund av den tidspress som de första volymerna stressades
fram under, så var det nog ingen som ens övervägde detta problem och
dessutom så hade Serieförlaget inte särskilt mycket att välja bland som
förlagor!

Claes Ericsson