SV: misspassning?

Stefan Diös Pyas at swipnet.se
Fre Nov 5 04:26:09 CET 1999

Erik skrev... jag tror inte jag kan ditt efternamn, men du har nya mystiska
signaturer varje gång... hoppas i alla fall att Erik är rätt... du skrev i
alla fall:

>Hursomhelst, jag pratade lite med allas våran
>Stefan Diös om det här, som jämförde med sin bok. Han menade, att i den fanns
>inget ovanligt...eller hur, Stefan?

Kan säkert stämma, och i så fall menade jag nog att de avvikelser som fanns
troligen härrörde från originalen, vilket jag också tror att jag nämnde som
min grundteori. Jag kunde förstås inte säga om trycket i ditt exemplar var
sämre än i mitt, men jag tror inte att det här exemplet med Zeke Vargs tunga
fanns bland de sidor du då angav och som jag kollade i min bok. Där är det
så tydligt att inte ens jag kan undgå att reagera. Annars är min blick för
såna konstnärliga detaljer inte alltid den skarpaste.

Bra att vi fick uppklarat vad som hänt. Nu är jag böjd att tro att alla
böcker är likadana så att det inte är något fel på en del av upplagan,
vilket kanske kan hända ibland. I sådana fall (eller om kunden skulle vara
missnöjd av någon annan anledning) tror jag säkert att Egmonts kundtjänst
gärna byter ut exemplaret.