Bilmärkesreklam

Anders Engwall Anders.Engwall at uab.ericsson.se
Tis Okt 5 13:10:09 CEST 1999

Stefan Diös:

> Jag har i andra hand fått en förfrågan från en person som med bestämdhet
> minns en serie, troligtvis från början av 70-talet, där Kalle Anka kör
> omkring i en (tydligt ritad?) bil av märket Alfa Romeo. Det tyckte jag lät
> underligt, för i mitt minne var det mycket vanligare med Schabillac och
> Skruttomobil i Ankeborg. Men personen är tydligen fullständigt säker på sin sak.
>
> Är det någon listläsare som känner igen detta och kan tala om vilken serie
> det månde röra sig om?

Faktum är att jag har en minnesbild ngt liknande, fast om
jag inte minns fel är Kalle bara passagerare. Jag tror det
var så att han av ngn anledning blivit strandad ute på
landsbygden utanför Ankeborg, men lyckas få löfte om skjuts
in till stan av en bonde. Eftersom Kalle har ohyggligt
bråttom blir han lite orolig att fordonet i fråga skall
vara mer traktor än en bil, men si - det visar sig vara en
Alfa Romeo av vräkigaste sort!

Jag *gissar* att det rör sig om "Medicin och missförstånd"
(KA 6-9/1973), men kan inte verifiera det eftersom jag
bara har första delen tillgänglig.

Har jag rätt i min gissning blir jag orolig. Normala
människor ska helt enkelt inte kunna minnas såna här
triviala detaljer...

/ 2312