Nytt Inducks

Per Starback starback at ling.uu.se
Sat Okt 23 07:03:09 CEST 1999

När jag skrev om den nya versionen av Inducks nyligen avslutade jag

> P.S. Förhoppningsvis kommer vi snart att gå över till att inte ha
> separata versioner av Inducks så här, utan istället så att innehållet
> på webbsidorna kontinuerligt uppdateras.

Nu är det så. Dvs. istället för att använda en fix långlivad version
så använder webbinterfacet hela tiden tämligen färska data i alla fall
för den svenska delen. Det innebär att för tillfället det allra senaste
numret av KA&C:o (43/1999) faktiskt finns indexerat:
<http://stp.ling.uu.se/cgi-bin/starback/dcml/issue?se-99-43>

En sak denna nyordning innebär är att det är meningsfullare än nånsin
att påpeka fel man hittar. Förr kunde man tänka att äsch det felet är
nog redan fixat för länge sen, men nu är det rätt säkert att man
verkligen gör nytta om man påpekar fel man hittar vad gäller det
svenska innehållet. (T.ex. vad gäller kod, titelfigur eller exakt
titel.)