SV: Moby Duck revival

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Tis Aug 8 11:36:59 CEST 2000

> Andra jag minns som rätt schyssta är "På äventyr i
> Söderhavet" (KA 7/69), där Zeke Varg (!) tar hyra som
> Mobys matros, samt "Pärl-Erling på Dykön" (17/69).

Tja.. Min favorit är historien om Moby och has hypnotiska
tatuering.. Den kommer jag bäst ihåg från min barndom.

Det enda jag störde mig på var att tatueringen försvann
och inte fanns i någon annan serie.. ;-)

Komemr dock ihåg en hemsk serie med Moby och Lilla Tråget.. :-(

> Fast lika bra som Knase var han ju aldrig.

Nej.. tyvärr.. ;-)

// Steamboat Willie