Puffar.

Anders Berglund anders.b-lund at telia.com
Tis Aug 8 22:08:45 CEST 2000

I mitten av december 1998 avhölls en kort diskussion om illustrerade
berättelser som medföljde Kalaspuffpaket. För den minnessvage kommer
här en snabbrepris:

Joakim Gunnarsson:

Karl-Erik Lindkvist:
>Jag har sett dem. De var på 2x8 sidor och veks ut som ett dragspel.
>Eftersom jag aldrig slänger nå't finns de säkert kvar någonstans och
>kommer att dyka upp i någon avlägsen framtid...;)

Kjell Croné:
Samma här, dvs jag slänger inget heller.
Dessa 'serier' fanns både i Kalas-Puffar och Fras-kuddar.
Jag hittade 7 olika i mina gömmor.
Alla baseras på gamla historier, men är övertecknade.
Dom kan närmast liknas vid 'Farmor Ankas Godnattsagor',
om nu någon minns dessa. Dessa fanns i min 'samling':
[följt av en uppräkning av dessa sju]

Själv trodde jag att jag faktiskt slängt min bunt, men just nyss fann
jag den i en gammal Kalaspuffkartong(!). Minsann har jag 28 stycken
olika. Gissningsvis var det dubletterna jag gjort mig av med.
Om någon vill det, kan jag lista dem. Annars tar jag väl med dem på
nästa ankmöte, om jag kommer ihåg det då.

Anders