Re: Olästa arkivex

Anders Berglund anders.b-lund at telia.com
Tis Aug 8 23:04:56 CEST 2000

Anders Grönlund skrev:

>Det är naturligtvis bra om luckorna i NAFS(k)s
>lånelager fylls med tidningar, vilket Anders Berglund
>skrev, men de behöver knappast fyllas med olästa
>arkivex och liknande. Tidningar som redan är slitna
>borde gå bra.

Tja, det beror väl på. Om tillfälle bjuds och priset är
lågt (vilket jag i och för sig inte vet i det här fallet),
ser jag inte något skäl att inte fylla med fina tidningar
i stället för slitna. Lånelagrets tidningar från 70-talet
är för den delen till största delen f. d. arkivex som vi
fick som donation av KA&C:o, innan de malde ner
sitt lager av tidningar äldre än tio år, så de skulle
knappast vara hermeliner bland katterna heller.

Men, det är klart, om någon i stället kan/vill fylla
luckorna med mer lästa ex, så inte mig emot.
Jag tyckte mest att det verkade vara ett hyggligt
tillfälle att fånga.

Anders B