SV: Kalis nagel

Germund Silvegren germund.silvegren at mbfys.lu.se
Mon Aug 21 20:57:39 CEST 2000

>Vad stod det i den italienska originalversionen, som den engelska
>översättningen baseras på?

Den italienska rutan är betydligt större än i den svenska versionen och
innehåller mer text:

... Allora! Scompare un' unghia alla "dea Kali" in casa di Rik Purcell!
Sospettabili tutti i presenti! Dalla notte seguente, s'iniziano paurosi
"concerti" in case private!..

Det verkar var en sammanfattning av vad som hänt dittills. Vissa ord
förstår jag knappt alls men en *mycket* grov översättning torde bli ungefär:

...Alltså... "Kalis nål" förvinner från Rik Purcells hus. Alla närvarande
är misstänkta (?). Nästa kväll börjar förfärliga "koncerter" i privata hus...

Någon som kan italienska får gärna rätta alla misstagen.
/germund