Kusin Knase revival

Per Starback starback at ling.uu.se
Tis Aug 22 12:08:00 CEST 2000

Anders Engwall skrev (om Äntligen tillbaka med Knase):

> Mest allvarligt är väl att urvalet kunde ha varit bättre.
> De två D-kodade serierna kan knappast anses platsa, och det
> finns betydligt bättre exempel inom subgenren med Kalle och
> Knase som journalister än "Folk har inte humor".

Jag håller absolut med (trots risken för att det visar sig att det är
nån jag känner som gjort urvalet i dessa märkliga tider när det
jobbar ankister på så många ställen långt inne i tidningsmakeriet).

Joakim skrev att Moby-samlingen känns mer helgjuten än
Knase-samlingen, och det låter ju lovande, även om en halvdan
Knase-samling lär överträffa en perfekt Moby-samling i vilket fall.
Då är jag mer nyfiken på vad som kommer i Ludvig von Anka-numret.
Där finns det stor potential!

/699 (som vet hur man rätt redigerar seriesamlingar och kavlar ut tamale)

P.S. I _Alla tiders Snobben_ (1970) heter rullbrädan "surfingbräda".