WWW

Johan Blixt johanblixt at telia.com
Mon Dec 4 19:35:58 CET 2000

Magnus Haglund skrev:
>Det jag tycker är att man gärna ska ha kvar Kvacket och (k)uriren,
>men att NAFS(k):s hemsida skulle kunna göras om till ett slags
>"ankistiskt-webbcentrum". Där skulle man kunna ha den NAFS(k)-info
>som finns nu, men också t.ex. diskutionsforum, lite artiklar, köp
>och sälj och liknande.
>Ett annat förslag är att ankister som har egna Disneyhemsidor skulle
>kunna koppla ihop dem som en stor sida.

Som NAFS(k):s webbansvarige så kan jag bara hålla med om att det vore
trevligt om webbplatsen var lite livligare och kanske mer interaktiv
och inte bara ett stort arkiv över tidigare verksamhet.

Ett diskussionsforum på webben tycker jag dock inte vi behöver
eftersom vi ju har den här trevliga mailinglistan (fast vi borde nog
göra mer reklam för listan på webben och även i kvacket).

Artiklar ställer jag mig lite tveksam till eftersom jag - gammalmodig
som jag är - hellre ser sådant i kuriren eller rent av i kvacket
(fast då kortare saker). Just nu har vi dock två kurirer som vi har
slut på och om vi inte orkar fixa nya tryckningar av dem så kanske vi
skulle lägga ut artiklarna på webben. Fast om vi orkar med en
webbifiering av artiklarna så orkar vi nog även med att göra en ny
pappersutgåva.

Vad det gäller länkar till medlemmars sidor så har vi en sida där
medlemmarna kan bli länkade men vi kanske skulle göra lite mer reklam
för den.

Med dessa mina invändningar så blir det inte så mycket kvar på din
lista (är jag inte en riktig surdeg!?!).

Nu vill jag dock påpeka att om det är någon som vill hjälpa till med
webbarbetet och kanske ordna en köp/sälj-mötesplats eller en
webbfrågesport eller något annat så är det bara att anmäla sig till
mig så ska vi nog kunna komma överens. Och om det är medlemmarnas
vilja att vi ska ha diskussionsforum och artiklar så kan vi nog ordna
det också, men då är jag nog lite mindre entusiastisk...
Johan Blixt johanblixt at telia.com
http://hem2.passagen.se/jblixt/