SV: Jul

Johan Rhen johan.rhen at mailbox.swipnet.se
Fre Dec 22 18:49:17 CET 2000

Vän av ordning/Per Starback:
> Julafton:
> =========
> 10.00-11.15 TV3 Janne Långben - the movie (1995)
> (Jag har hört att den ska vara rätt bra,
> för att inte vara en "riktig" Disneyfilm; men
> jag har fortfarande inte sett den, fast jag
> spelade in den när den gick förra julen)

Den är riktigt bra, åtminstone jämfört med de andra "tv-tecknade"
filmerna. Jag rekommenderar att ni ser den om ni har möjlighet till det.
(Sen är det ju en annan sak att den engelska originaldubbningen som
vanligt är bäst. (Om ni ser filmen, försök lista ut vad sprayburken med
kolasås sägs vara i den amerikanska originalversionen.))

> Annandagen:
>  9.40- 9.50 TV4 Animaland "Klassiska Disneyanimationer"

Rent formellt är väl Animaland inte Disney. Om jag har rätt för mig är
väl de kortfilmerna gjorda av en animatör som hoppade av från Disney för
att starta eget, eller? Om det är en av de som visats tidigare i svensk
tv så är det i alla fall sevärt.

/Johan
- som önskar alla en riktigt God Jul med mycket Arne Weise, Bengt
Feldreich och Kalle Anka i rutan!