The Parent Trap

Per Starback starback at ling.uu.se
Sat Feb 12 02:32:32 CET 2000

Idag (lördag) visar TV3 filmen "The Parent Trap" klockan 15.25. Det är
alltså originalet med Hayley Mills från 1961 och inte nyversionen från
härom året. Huruvida sådana här icke-animerade spelfilmer riktigt ska
räknas som ankism eller inte råder det väl lite delade meningar om.
Trots det vill jag påpeka detta eftersom jag minns Föräldrafällan som
en charmigt trevlig film, och helt klart en av dom bättre av
Disney-spelfilmerna från den tiden.

Dessutom är det mina favoriter bröderna Sherman som har gjort musiken,
alltså samma bröder som gett oss så många utmärkta låtar i
Disneyfilmer, däribland i Djungelboken.

/699 (för Hayley Mills fan club)