SV: SV: Ta bort töntspråket!

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Mon Feb 14 09:58:25 CET 2000

> Ärligt talat är jag lite kluven i ämnet. Visst, som 70-talist
> kan jag säga att allt IT-snack går till överdrift. Men hur är
> det med dagens barn? De är ju uppvuxna med datorer i omedelbar närhet,
> kanske kan de känna igen sig i serierna. Kom ihåg att
> serierna inte är riktade till vår "årgång". Detta är
> givetvis bara en ren spekulation, då jag inte har några
> barn i min närhet att fråga. Bara en tanke!

Själv har jag inget emot att man moderniserar Kalle Anka i tiden.
Jag hade inget emot det när jag var liten och Läste KA&Co, och
ev. moststånd har kommit sent i livet närman kan tala om "nostalgi",
men jag är fortfarande inte av den uppfattningen att Kalle Anka & C:o
skall frysas i sent femtiotal.

Vad jag hakar upp mig på vad gäller de här IT-serierna och
IT-snacket är faktiskt just att Barn i dag är uppvuxna med datorer!

Jag fick vara på ett företagsfritidshem (eller vad man skall kalla det)
och laga deras datorer häromdagen.. och då dök just Kalle Anka och C:o
upp...

Ungarna skrattade ju på sig!!  De kan ju så mycket mer om datorer än
de som skrivit den smörjan!!

Skall man göra något sådant här så bör ambitionerna vara betydligt
högre och man bör ha en seriösare inställning.

Skall det fortsätta så här så behöver Egmont en IT-redaktör som vet
vad det är frågan om och som kan lite om ämnet! Dessutom så borde
det satsas lite högre... hellre ett eget magasin än att slå ihop
det med Kalle Anka & C:o.

Söker härmed jobbet!   ;-)

   Steamboat Willie