Scramble

Kalle Hermansson hermansson_kalle at hotmail.com
Ons Jan 5 22:45:51 CET 2000

>Jag läste artikeln om bokstavsspelet Scramble (stavas det så?)i svd idag
>(5/1) och fann att 4 eller möjligen 5 kollusorer nämndes i texten. Har
>ankism någon förknippning med spelet eller är det bara en händelse att
>sveriges främsta Scramble spelare råkar vara medlemmar i NAFS(k) ?

Scrabble...
Jag har hela tiden upplevt det som om några av de ankister med lägst
medlemsnummer (Diös, Nässén??) har fungerat som smittobärare vilket
såsmåningom lett till att en stor del av de mest verksamma ankisterna
infekterats pga alltför flitigt umgänge med ovannämnda personer. Min teori
är att detta är anledningen till att Kvacket "bara" kommer ut 4 ggr/år
numera jämfört med ca 6 nr/år i början av 90-talet...

/Kalle, som inte har någon speciell grund för det här.
Per Starbäck har f.ö. en informativ sida i ämnet på:
http://stp.ling.uu.se/~starback/scrabble/