Sv: kalle anka, JvA

Anders Christian Sivebaek acsive at mail.mira.dk
Tors Jan 20 15:17:42 CET 2000

JOHAN
> Jag kan inte minnas att det följde med någon singel i Kalle Anka &
C:o
> 1985. Säker på att den inte bara följde med i Anders And?
Kanske det. jeg trode bare at de to tidninger fulgtes så bra ad at man
kunne reckna med at det var samme överraskninger med bladet... Det er
der så vidt jeg har forstået idag.

JVA's penge
Siden 1992 har beløbet ligget fast i DK, det var vel översätteren Niels
Søndergaard som skrev det i Her er dit Liv, joakim, kapitel 1. herefter
er det beløb citeret i 1993 og 1995 og sikker senere igen... Jeg tror
översætteren ændrer det hvergang (alt andet ville være en fornærmelse
mod hr von Anka!), men tidningens redaktør syns ikke indse at formuen
inte er konstant...

"Joakim von And er verdens rigeste and. Han elsker alle sine penge -
alle 27 fantasillioner, 12 multiplioner, 11 trillioner, 27 milliarder,
19 millioner kroner og 25 øre."

En fråga, angående de sidste 25 øre, som vel er "Lykkemønten" - hur ser
den ut i den svenske Bok? I DK-førstepublikationen er 1875-dimen
overteknet med noget der har samme "design" som en dansk 1-krone fra
idag... I boken er det taget væk og man ser de to farver som skulle
fylde ut den amerikanske 10 cent...
Konstigt!

AC