Bubblan spricker snart

Aake Forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Mon Jan 31 20:36:15 CET 2000

>Kalle Anka & Co från 1950-talet i skick VG-G har ett
>märkligt högt pris i Seriekatalogen. Ett pris som inte
>motsvarar dess värde. Antikvariat och dyl. brukar ha
>svårt att sälja dessa tidningar. Vem vill betala 500
>kr för en tidning som egentligen är värd ungefär 25
>kr? Och inte lär efterfrågan öka när det nu kommmer
>nytryck av dessa tidningar. Det lär bli denna
>nyutgivning som definitivt får prisbubblan att
>spricka.

500 spänn äre definitivt för mycket men 25 är för lite.
Man får ju betala 25 spänn för vilken skittidning som
helst i närbutiken. Jag skulle kunna tänka mej att en
fullständig tidning skulle gå att köpa för mellan
50 till hundra spänn. Att sedan antikvariat är
betydligt dyrare får man räkna med ....

Sedan kan du gärna höra av dej om du har
många femtitalare för 25 spänn... Jag har några
luckor!

Åke Forsmark