Subject: SV: Kalle i damskor...

Ole Reichstein Nielsen ole.roc at get2net.dk
Fre Juli 7 16:44:54 CEST 2000

Magnus & Tommy:

> Serien fortsätter i nr 34. Varför Kalle har damskor
> vet jag icke. Antingen hade någon på tidningen en
> väldigt lustig läggning, eller så har skorna någon
> betydelse i originalet. Serien är ju skarpt beskuren
> och är nästan dubbelt så lång i original.

Ang. längdan af historien, så er det jo en Topolino-
serie, altså ursprungligan i 3-strip-format. Jag har
talt mig til 130 paneler i originalen, mens den re-
monterade versionen er på 83. De första 19 paneler
er inte i Kalle Anka, og de övriga 28 har klippats
jämnt över hela serien.

Men damskon? Den är, om man får säga så, et "artifact":
et resultat af ombrytningen: Nästan alla paneler har
justerades i vidd.

Om man tittar nöja på högra foten och forställar sig,
at den er orange, liknar den en normal ank-fot - och det
är just vad den är. Vänsta sidan af panelet (från en mm
bak halfjerna) är tiltecknada. Men varför "kant-tecknaran"
har trott, han såg en högra damsko og han då måsta göra
en vänster... ja, det vet inte jag!

Ole R.