Auktion av kollusornummer

andlund2@spray.se andlund2 at spray.se
Tis Juli 11 19:21:25 CEST 2000

Jag var nyligen på en auktion där en hel del ankistiskt kulturgods i olika former auktionerades ut. Inspirerad av detta kom jag att tänka på att NAFS(k) skulle kanske kunna ha auktion på låga kollusornummer som är lediga. Nu finns det kanske inte så många lediga låga kollusornummer, eftersom det händer att exkollusorer kommer tillbaka, och således får tillbaka sitt gamla nummer. Men jag vet att det i alla fall i ett fall har hänt att en exkollusor av misstag fick ett nytt nummer istället för sitt gamla när han ville vara med igen, och att när det upptäcktes plötsligt fanns ett hyffsat lågt nummer som var ledigt.
Eller vore det oetiskt om penningstarka kollusorer kan köpa till sig låga nummer?

Anders Grönlund

Här börjar internet!
Skaffa gratis e-mail och gratis internet på http://www.spray.se

Ps. Bygg sommarens somrigaste sida.