SV: Auktion av kollusornummer

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Tors Juli 20 14:04:01 CEST 2000

Anders G skrev (för en dryg vecka sedan):

> Jag var nyligen på en auktion där en hel del ankistiskt kulturgods i olika
> former auktionerades ut. Inspirerad av detta kom jag att tänka på att
> NAFS(k) skulle kanske kunna ha auktion på låga kollusornummer som är
> lediga. Nu finns det kanske inte så många lediga låga kollusornummer,
> eftersom det händer att exkollusorer kommer tillbaka, och således får
> tillbaka sitt gamla nummer. Men jag vet att det i alla fall i ett fall har
> hänt att en exkollusor av misstag fick ett nytt nummer istället för sitt
> gamla när han ville vara med igen, och att när det upptäcktes plötsligt
> [...]

Hej Anders!

Nä, någon sådan auktion lär det knappast bli. Alla lediga kollusorsnummer
sparas i väntan på att den förre innehavaren åter ser ljuset och kommer
tillbaka till föreningen. Det stämmer att (minst) en återkommare av misstag
fått ett nytt nummer och att hans gamla nummer därmed är ledigt, men vi lär
nog aldrig låta någon annan ta över det. Det får förbli vakant till tidernas
ände.

/Olof, ordf.