SV: SV: Hrmpf...

Per Starback starback at ling.uu.se
Fre Juni 23 02:25:47 CEST 2000

Lars Petrus:
> Vilka Barks-serier spelas det Krocket i?

Tommy Svensson:
> Den enda serie jag kommer på just nu
> är "Otur i spel" där Kajsa använder krocket-
> klubban på ett... hmm... "annorlunda" sätt.
>
> Dessutom testar ju Kalle en krocketklubba
> i "farliga leksaker".
>
> Annars så finns det nog inga serier, där
> Krocket spelar någon roll för handlingen eller..???

Nä, men det finns ett par till där det figurerar i bild i alla fall.
Jag noterade såna nångång när jag trodde jag skulle illustrera något
med det, men nu lyckas jag inte hitta denna anteckning varken under
ankism eller krocket i mitt privata arkiv (som är utspritt i hela min
lägenhet på ett ganska slumpartat sätt).