Namnet?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons May 10 12:57:57 CEST 2000

Bosse N:

>Vet någon vem som kom på namnet Kalle Anka en gång i tiden? Och för den
>delen alla andra svenska namn i Ankeborg...

Mycket intressanta frågor! En del av dem har jag försökt utreda så gott jag
kunnat i förorden till årgångsböckerna 1948 och -49. Tyvärr hinner jag inte
sammanfatta några svar här och nu, men kanske senare... eller om någon
annan kan hjälpa till... särskilt om någon har information som jag inte har
fått med i dessa artiklar, eller som jag kanske missuppfattat...