SV: Hrmpf...

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Mon May 15 10:13:24 CEST 2000

Bror Hellman frågade:

Stefan Diös svarade:

> Ännu en mycket befogad fråga! Kanske var felet i stället att hr Diös
> tvingats offra sin dyrbara träningstid på att översätta Kalle Anka-serier.

Tänk vad många kurirer och kvack vi kollusorer kunnat få ta del av om inte en betydande del av NAFS(k):s styrelse ödslat bort sin tid på Scrabble-lekar, som förvisso är en hedervärd sysselsättning som även jag själv utövar emellanåt, dock inte på tävlingsnivå, men man måste vara medveten om den rätta prioriteringsordningen: först ANKISM sedan SCRABBLE. Hr Diös' prioriteringslista bör alltså ka följande utseende:

1) NAFS(k) och ankism-listan
2) Översätta KA-serier
3) Scrabble
4) Övrigt, t. ex. sömn och mat

Övriga scrabblespelande kollusorer (t. ex. vår högt aktade ordförande) bör ha samma prioritering, bortsett från punkt 2 förstås.

Annars anser jag att krocket är en mer ankistisk fritidssysselsättning än scrabble. Fråga mig inte varför!

/Patrik