Frågor

Tommy Svensson 044352242 at telia.com
Fre May 19 17:02:10 CEST 2000

Goddagens!
Har lite frågor som säkert en del ankister kan
svara på.
 Fråga 1. Hur många nummer av KA&Co har det
   	kommit ut? Okej, jag kan väl själv räkna
	ut det på något vis, men jag antar att det
	sitter någon statistik-fanatiker med full
	koll på läget. (Berglund t ex)
Fråga 2. Vem eller vilka är det som bestämmer
	vilka Barks-serier som ska repriseras. De
	två senaste "favorit-i-repris"-serierna gick
	ju i slutet av åttio-talet. Okej, okej, det är
	ju ett tag sedan men det finns ju serier som
	publicerades på 50- och 60-talet, och som
	sedan dess aldrig har publicerats igen. Är
	det en ekonomisk fråga, eller är det rentav så
	att man vill spara dem, så att man har något till
	framtida guldböcker? För det är väl inte så, att
	de som bestämmer tycker att serierna är för
	dåliga? Ta t ex "Dansa efter min pipa". Den är
	ju helt underbar.
Fråga 3. Vem har tecknat serien med Farmor anka, Kajsa,
	Piff & Puff, Svarte Petter och Mårten i KA nr 41/70?
	I alla index så står det att Barks har ritat den,
	men han ritade väl bara originalet (i KA 4/52.)

Det får väl räcka för denna gång.
Hoppas att nån/några kan svara.
                    T.S.