SV: KA leksaker

bror.hellman@partena.se bror.hellman at partena.se
Tis Nov 7 07:50:48 CET 2000

> Jag drog upp diskussionen för ett bra tag sedan,
> huruvida det är tilltalande med leksaker överhuvudtaget.
> Konsumenterna köper väl sin Kalle för att just läsa den,
> inte för att leka med någon fånig plastsak. Det är min
> uppfattning! kvack,

Enligt de jag talat med på Egmont om detta så säljer
tidningarna mycket bättre med plastleksak än utan.

Det är den gamla formelhysterin antar jag. "Tom och Jerry säljer
bättre med leksak, alltså gör ALLA tidningar det!!"

Jag vet inte, men jag tycker själv att det borde jämna ut sig
när _alla_ tidningar har leksaker, eller? Borde inte "leksak i tidningen"
bara höja upplagesiffror så länge som det är unikt eller något?

Nåja.. Egmont sade 1990 också att dagens barn tyckte bättre om en
tidning med en massa reklam och med reklamavbrott på två överbelastade sidor
mitt i huvudserien och med överlastat plottrigt omslag än som det var
innan..
För de hade de gjort en undersökning på...

    // Steamboat Willie