Vilken serie?

Johan Rhen johan.rhen at mailbox.swipnet.se
Tis Okt 17 17:57:29 CEST 2000

Jag fick ett brev häromdagen med följande fråga. Det mest frustrerande
är att jag vet exakt vilken serie han menar, men var fanns den? Jag har
för mig att den nämndes här på listan för ett bra tag sedan. Är det
någon med mer tid att leta eller med ett extremt bra minne som kan
hjälpa mig att hjälpa?

> Jag letar efter en särskild Kalle serie och undrar om du kan ske vet
något
> om den eller vet var jag kan hitta den.
>
> Det gäller en serie där Kalle och Alexander tävlar om Kajsas gunst
genom att
> skriva kärleksdikter till henne. Jag kommer ihåg en ruta särskilt -
Kalle
> sliter sina hårfjädrar och säger; "Jag kan bara ett ord som rimmar på
Kajsa