SV: SV: Tankar om NAFS(k)

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Sön Sep 3 16:07:38 CEST 2000

>From: Patrik Öbrink <vsg982s at tninet.se>
>To: "Ankism" <ankism at stp.ling.uu.se>
>Subject: SV: SV: Tankar om NAFS(k)
>Date: Sun, 3 Sep 2000 12:10:45 +0200

>Vad är det för kvalitet på de här serierna? Är det "pocketkvalitet" eller
>"normal" Egmontstandard? Eller finns det rent av serier som kan mäta sig
>med Van Horn, Rosa och Rota i kvalitet? Finns det någon som vet någon bra
>webbplats där den här typen av serier presenteras?

Arthur Faria Jr. har lämnat ut lite länkar till några brasilianska serier på
DCML-listan. Dessa har hållit ganska hög kvalitet, så där borde det finnas
en hel del interessant att skriva om. Angående japanska serier vet jag inte
mer än vad som stod i Bild & Bubbla på en nyhetssida för något/några år
sedan, att koderna börjar med D/N (Danmark/Nihon), att några har publicerats
i Tyskland, och att de renodlade Disney-tidningarna har lagts ner i Japan.