SV: Kvack!

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tors Sep 21 19:57:03 CEST 2000

Kristoffer Björkström, apropå dagens kvackande:

>Varför?

I dag, den 21 september, är det om jag inte alldeles missminner mig precis
24 år sedan NAFS(k) grundades. (Jag var där när det hände.) Förr i världen
firade föreningen antingen nationaldag eller allmän kvackdag på detta
datum, om det nu är/var någon skillnad. I vilket fall som helst brukade vi
ropa Kvack då.

Jag tycker mig också minnas att vi avsiktligt lät bli att fira
20-årsjubileet år 1996 på något överdrivet vis, detta med svepskälet att
"vi väntar tills vi fyller 25 och gör en ordentlig fest då". Så den torde
väl inträffa om ungefär ett år.

Rätta mig om jag har fel. Det är jag så van vid.

Kvack och åter kvack!