Översättning

Anders anders at anders.cx
Mon Apr 9 22:25:03 CEST 2001

När vi ändå är inne på översättarfrågor...
Översätts tidningarna från engelska eller danska?
Då och då dyker det upp en dansk pratbubbla eller bildtext, och det
har fått mig att fundera.
Även på Kalle Ankas hemsida står det "Velkommen til Andeby.." nere i
statusfältet.

Jag är nybliven kollusor förresten! Mitt nummer blev 2596.
Jag heter Anders Karlsson, är 20 år och bor i Karlstad.
Mitt Kalle-intresse började på allvar för ca ett år sedan, men jag har
naturligtvis gillat Kalle Anka sedan länge, länge.

/Anders