Carl Barks Litografier

Per-Erik Malmström pekka.malmstrom at uppsala.mail.telia.com
Tis Apr 17 14:33:40 CEST 2001

Hallå!

Magnus Knutsson skrev:
> Men om någon köpare någon gång verkligen skulle tro att det
> är riktig litografi, då är säljaren ute på hal is. Han kan få en
> stämning på halsen och bli fälld i domstol.

Jag trodde verkligen att det rörde sig om äkta litografier när jag för många år sedan sparade ihop till mina ögonstenar, men inte tänker jag stämma Daca'rt för det. Tänk om domstolen skulle beordra dem att köpa tillbaka "litografierna" till nypris!

Daniel Mott skrev:
> De enda "litografierna" jag har är de som finns på Guldböckerna
> Skulle varit roligt om det fanns någon sida på Internet
> ed alla litografier i stort format, [...]

Vet att ganska många av Barks oljemålningar finns i storformat på en svensk ankists sida. Återkommer när jag kommer på var.
    Annars finns ju alla (?) målningarna samlade i en bok, men den lär vara oförskämt dyr.

Kvack,
/PEkka