SV: Tankar om NAFS(k) II

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Mon Apr 23 10:44:41 CEST 2001

Re: Tankar om NAFS(k) IIJag känner mig föranlåten att svara på det här, då det var jag som stod för argumenten. Jag har aldrig varit motståndare till en webbaserad (k)urir eller Kvacket på Internet, men det är i mitt tycke viktigt att vi behåller pappersversionerna  så att medlemmarna får något konkret för sina slantar. Jag tolkade nämligen koll. Petrus' inlägg som att han ville lägga ned pappers(k)uriren och bara publicera den på NAFS(k):s webbplats. Så var det tydligen inte.

Annars tycker jag nog att Kvacket lämpar sig bättre för webbpublicering än (k)uriren. Personligen skulle jag t.ex. inte vilja läsa Claes Reimertis artiklar om Don Rosa på datorskärmen. Men det finns säkert de som klarar av det också.

Svaret på min egen fråga i förra Tankar om NAFS(k)-debatten om föreningen har råd med att utöka Kvacket kan var och en läsa sig till i senaste balansräkningen. Kapitalbrist är knappast NAFS(k):s största problem. Det skulle inte vara några problem att få ut Kvacket i fyrfärg om vi önskade oss det.

/Patrik