Massor av frågor

Lars Petrus lars at netgate.net
Mon Apr 23 18:48:16 CEST 2001

Ska vi instifta 23 april som den årliga off topic-dagen på listan?
Här är i alla fall mitt bidrag.

Jag minns med ett leende en del Bigglesböcker jag läste i min ungdom
där översättaren var mycket ambitiös med enheterna. Så om något var
2 miles var det översatt med 3218 meter, en pint var 57 cl, och
även valutor var omräknade på öret.

Detta gjorde mig lätt konfunderad tills jag begrep vad som pågick.

/Lars

PS Thumbs? Inches heter det väl.

--
"Sorry, but I'm an old fashioned gal. I was raised to believe that
  men dig up the corpses and the women have the babies." --- Buffy

Lars Petrus, San Francisco, California  -  lars at netgate.net
http://lar5.com