Tankar om NAFS(k) II

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Tis Apr 24 23:42:03 CEST 2001

Anders E:

>Hm, det slog mig just att jag tror mig ha sett en
>eller annan serieruta i vilken ngn Ankeborgare
>läser dagstidningen "Dagens Kvack". Fast mer exakt
>var jag sett detta minns jag förstås inte.

Detta har jag använt många gånger för att variera med det vanligare
Ankeborgs-Posten. Jag vet inte om jag själv har hittat på det från början
eller om jag har lånat det från Westrin, men jag tycker som du att det är
ett snärtigt och passande namn. Jag hittar minst ett halvdussin fall av
"Dagens Kvack" i mitt dataregister, som sträcker sig drygt tio år bakåt i
tiden. Säkert är det äldre än så.