SV: Tankar om NAFS(k) II

Olof Siverbo olof.siverbo at swipnet.se
Ons Apr 25 14:33:43 CEST 2001

Christian Medin skrev:
> Jag satt och kollade igenom min vackre skara av mail som kommit till den
> här listan.
> Jag såg en diskussion som hette Tankar om NAFSK(k) som tog plats runt
> september förra året.
> Man diskuterade NAFS(k) framtid och framförallt om man behövde (k)uriren
> som hade blivit för
> avancerad för en vanlig ankism. Man efterlyste en tidskrift som låg på en
> enklare och roligare nivå.
> Jag tror att det slutade med att man ville ha kvar (k)uriren och att man
> skulle försöka göra
> [...]
den.

Jag tycker också att det vore trevligt om Kvacket kunde bli tjockare och mer
innehållsrik. Men det kräver att medlemmarna deltar aktivt och bidrar med
material! Vi gamla uvar i styrelsen har fullt upp med andra åtaganden inom
föreningen. Alltså - skicka material till Kvacket! Skriv insändare,
recensioner, nyhetsnotiser eller småartiklar! Skicka index! Rita tidningar!
Tipsa om favoritserier!

Det allra bästa vore kanske om vi hade några fasta redaktionsmedlemmar med
olika "bevakningsuppdrag". Någon skulle kunna bevaka KA & C:o och skriva
smårecensioner av särskilt intressanta serier. Någon annan skulle kunna
bevaka den engelskspråkiga ankismlistan (Disney Comics) och hämta nyheter
och annat därifrån. Någon tredje skulle kunna hämta material från den här
listan och sammanfatta olika debatter i små artiklar. Någon fjärde skulle
kunna rapportera nyheter om kommande Disneylångfilmer. Någon femte skulle
kunna recensera nyutkomna nummer i Äntligen tillbaka-serien. Och så vidare.

Några ekonomiska hinder för att göra tjockare Kvacket finns inte alls. Som
Patrik Öbrink konstaterade är föreningens ekonomi mycket god.

/Olof, ordf.