NAFS(k)

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Sön Aug 12 02:28:42 CEST 2001

Erik Bergwall:

>Jo nu är det så, att jag har haft en omröstning på min hemsida om huruvida
>NAFS(k)  är känt bland "vanligt folk" (om det nu bara är de som besöker
>min sida). Hursomhelst har jag fått in ca 35 svar, och 51% känner till
>NAFS(k).

Detta tycker jag rent spontant verkar vara en mycket hög siffra. Det kan
inte vara så mycket "vanligt folk" som besöker din sida... och det tycker
jag nog du ska vara stolt över!

Fast visst får vi konstatera att den breda allmänheten faktiskt har fått en
del chanser att bekanta sig med den organiserade ankismens existens under
de senaste 25 åren. Vem vet, jag kanske underskattar befolkningen. 50%
kanske är normalt? Jag är rädd att jag inte kan rundfråga mina egna vänner,
för den delen av befolkningen är nog lite belastad i frågan!

>Koll. Stefan Diös arbetar ju på Egmont, så kan du inte försöka få in en
>fot i annonsering i nån tidning, typ Kalle Anka eller Pocketen?

Eftersom jag är tillfrågad svarar jag gärna, men svaret blir dessvärre
"nej" för min personliga del i alla fall. Marknadsföring, reklam,
annonsering, ekonomi... det är inte sånt som jag är bra på utan snarare
sånt som jag (just därför) försöker undvika så mycket som möjligt. Dock har
jag en känsla av att NAFS(k) och ankister generellt sett står ganska bra i
kurs hos Egmont, åtminstone i Sverige och säkert i många andra länder
också. Så om föreningen finner en sådan annonsdrive lämplig och
genomförbar, så är säkert min medverkan inte nödvändig.

Kanske kan jag här passa på tillfället att förtydliga en detalj som kanske
verkar petig, men som har rätt stor betydelse åtminstone för mig: jag
arbetar inte "på" Egmont utan åt Egmont. Jag är fristående frilansare med
egen firma och arbetsplats i hemmet, förvisso med Egmont-koncernens olika
bolag som överlägset största (tja, praktiskt taget enda) uppdragsgivare...
men det är ändå en skillnad som inte bara är formell.

>Jag tycker att NAFS(k) ska vara värda mer uppmärksamhet, som den utmärkta
>organisation den är!

Detta är tveklöst kloka ord som jag helt och hållet instämmer i!

Kvack för det!