SV: Ankeborg

Erik Bergwall erik.bergwall at telia.com
Tis Dec 11 19:30:15 CET 2001

Jag har alltid haft intrycket att Kalle hus ligger framför bingen. Från
Kalles hus brukar man se bingen, som t.ex. en solig sommardag. Den bilden
har jag skaffat mig i alla fall. Tecknas inte den mycket i KAP? Har för mig
det.
Ankeborgskartan tycker jag är en ännu omöjligare uppgift (om möjligt) än
släktträdet. Dock kan man ju som Rosa gjorde med Joakims Liv koncentrera
sig på en speciell tecknare, som t.ex. Barks, och följa hans märken vad
gäller Ankeborg. Försök finns på denna sida:
http://goofy313g.free.fr/calisota_online/maps/index.html

/2553 - Erik