Tack fvr kvack!

Stefan Persson reimersholme at hotmail.com
Sat Dec 22 00:55:23 CET 2001

>From: Stefan Divs <pyas at swipnet.se>
>To: ankism at stp.ling.uu.se
>Subject: Tack fvr kvack!
>Date: Fri, 21 Dec 2001 22:43:37 +0100

>Pe sidan 43 är det
>en illustration som jag tycker ser ut att fvreställa kommissarie Karlsson.
>Men i bildtexten står det "kommissarie Klovén".

Inspektoer Kloven uppfanns av Gottfredsson, saa honom borde du vael kaenna
till? Varfoer det sedan staar att det aer han, som bilden av Karlsson
foerestaeller, aer dock naagot annat outgrundligt. Paa sidan 39 finns det en
bild ur en svensk oeversaettning av, som det staar, den till svenska ej
oeversatta Paperinik New Adventures nummer 0. Om jag inte har fel, aer
bilden i sjaelva verket ur nummer 2 av samma tidning, men nu kan jag inte
finna mitt exemplar av Staal-Kalle 2/97 foer att kontrollera detta.

>som kanske inte ens är kommissarie.

Inspektoer Kloven aer inspektoer, inte kommissarie.

>Det är fvr mig en indimmad gåta hur jag har kunnat skriva några helt andra
>namn pe den här platsen.

Du har saekert laest fel, de angivna upphovsmaennen syftar nog paa en annan
serie med liknande kod och/eller titel.

Stefan