Kvacket

Johan Blixt johanblixt at telia.com
Sat Dec 29 13:32:58 CET 2001

Joakim G:

>Kul också att redanktörerna nosat reda på gamla Don Rosa
>illustrationer att hönsa med.
>(Från Rockets Blast Comic Collector förmodar jag?)

Tidiga Comics Journal och Amazing Heroes (håller på att komplettera
mina samlingar - Internet är såå fiffigt).

>16 sidor förresten - är det månne rekord?

Jorå - vi har haft tre tolvsidiga tidigare som mest (två av Greger
och ett av mig och Åsa).

Under året blev det totalt 46 sidor Kvacket vilket även det är rekord
med god marginal - det gamla var från 1995 då Greger/Claes och Per
lyckades få ihop 34 sidor på sex Kvacket. För övrigt bara andra
gången vi har haft sex Kvacket på ett år.

I år var det dessutom första gången det kom ett Kvacket under
augusti! Om vi nu bara under 2002 kan få ut ett i maj så har vi täckt
alla månader.

Johan Blixt johanblixt at telia.com
Dagtid: johan.blixt at fksc.mil.se
http://hem2.passagen.se/jblixt/