Maträtt

Bo bo.wisen at epsilon.telenordia.se
Tis Feb 6 15:40:15 CET 2001

Hej alla ankister!

Jag har en liten sak som jag gått och funderat på. Inte så att jag ligger sömnlös om nätterna, men det skulle vara kul om någon kunde hjälpa mig med svaret.

På 50- eller 60-talet läste jag en serie i KA & Co där Bror Duktig försökte få Zeke att sluta jaga dem genom att baka en rätt till honom. Han blev så förtjust i denna rätt att han gång på gång krävde att Bror Duktig skulle ordna mer åt honom. Det slutade med att han hällde i kopiöst med kryddor vilket avskräckte Zeke.

Nu till frågan? Är det någon som kommer ihåg vad bakverket hette? Skulle också vara intressant att få veta när serien var publicerad.

   Koll 2509 Bo Wisén