Fiskodling

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Feb 7 15:05:52 CET 2001

Åke Forsmark skrev... och det är så fantastiskt fint att jag måste citera
hela...

>När jag ändå är inne på min familjekrönika så är min syster
>docent i nånting med laxarnas sexliv och hon har i många år
>arbetat på vattenbruk där man går i frontlinjen när det gäller
>bissarra metoder för fiskodling. Just den serien cirkulerar
>vilt bland vattenbrukare och ingen kan förstå hur Barks
>kunde ha såna ingående kunskaper i fiskodling. Särskilt dom
>saker som går fel.
>
>Och det slår mej att han måste ha haft fullständigt enastående
>kunskaper i de mest märkliga ting (fiskodlingsserien ÄR initierad)
> [...]

Detta ska jag lägga på minnet, och jag uppmanar alla med minsta intresse
för Carl Barks och Kalle Ankas betydelse att göra sammalunda. Ett
enastående exempel på ett av mina absoluta favoritteman, nämligen hur
Ankeborgs värld återspeglar sig i verkliga livet. (Möjligen kanske tvärtom
om man vill vara tråkig...)

Jag önskar att jag hade känt till denna episod inför de föredrag, artiklar
osv som jag har författat i ämnet. Hoppas det kommer fler tillfällen!