Bit i den här!

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Fre Jan 19 15:43:56 CET 2001

Det brukar finnas många frågesportsälskare och detaljtomtar bland läsarna
av denna lista (jag själv till exempel), så jag kan inte låta bli att
slänga ut följande retsamma fråga till menigheten:

   Vad heter miljardär von Pluring i förnamn?

Jag har själv ofta fått denna fråga och alltid svarat "han har inget" eller
"det har aldrig berättats". Men det finns ett svenskt seriebelägg där hans
förnamn tydligt nämns. Till råga på allt ett som jag borde ha känt till!
(Kanske finns det flera exempel, i så fall säkerligen med olika namn. I så
fall är det ännu mer intressant att ställa frågan.) (Och det svar jag
tänker på är inte John D. Rockeranka eller andra alibin, utan namnet ska
vara just von Pluring.)

Den som på rak arm kan besvara denna fråga har min eviga respekt och
beundran. Den som besvarar den genom att läsa igenom alla von
Pluring-serier som finns tills svaret dyker upp... tja, den personen
förtjänar nog också en viss beundran, fast av ett lite annat slag.

Påminn mig om att lämna det rätta svaret om några dagar, om ingen annan gör
det. Jag har så lätt för att låta bli att göra saker.