SV: Klona en kollusor?

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Fre Jan 26 19:13:09 CET 2001

Patrik skrev:
>Stefan Diös' översättningar är ju erkänt bra, men problemet är väl snarare det ofta >undermåliga seriematerial som Egmonts översättarstab får sätta tänderna i. Kanske är >det läge att klona Mau Heymans och Marco Rota istället?

Rent spontant så skulle jag säga att Marco Rota skriver bland de tråkigaste manusen.
Snygga teckningar men ingen stuns alls i dialogen.
Pat McGreal, Sarah Kinney och Kari Korhonen tillhör mina absoluta favoriter.
De skriver originella historier som oftast håller jämn och hög kvalité.

/Joakim Gunnarsson