SV: SV: Leksaker

Joakim Gunnarsson kalas.puff at falkenberg.mail.telia.com
Sön Juli 29 22:11:39 CEST 2001

Michael skrev:
> Kan någon ansvarig svara på detta om man kan byta förpackning??? Det skulle
> bli billigare att skicka i sådan i stället för att skicka ut en massa nya
> för att tidningen är i sönder. Egmont skulle tjäna på det! Vad säger Joakim
> Gunnarsson? Kan du kolla det?

Förmodligen skulle det kosta mer för förlaget att skicka ut alla pocketar i kartong.
Alla som får trasiga och skavda pocketar klagar förmodligen inte så det blir billigare att bara skicka ersättningspocketarna i annan förpackning.
Men som sagt: Får ni en trasig pocket eller har förslag på bättre paketeringssätt är det bara att maila kundtjänst så hjälper de er gärna.

Erik skrev:
>Förr var det annorlunda. Då kom "Extra"-sakerna då och då, absolut inte i
>varje nummer. [...] Och jag tycker att man då såg
>fram emot en tidning med extra-saker i. Det var alltid roligare att öppna
>en tidning med plast kring än en vanlig.

Bra iakttagelse. Man kan jämföra det med att se fram emot att äta tårta på födelsedagen. Man njuter av tårtan och längtar tills nästa.
Men om man fick tårta varje dag?
Det är precis det som händer i serietidningsställen idag. För många tidningar är plastade med leksaker för att de ska sticka ut ur mängden.
Till slut kommer det vara de oplastade tidningarna som sticker ut ;-)

/Joakim, som är väldans neutral här och varken säger bu eller bä.