SV: dagstidningsserier

Bo Wisén bo.wisen at epsilon.telenordia.se
Fre Juni 8 00:11:28 CEST 2001

----- Ursprungligt meddelande -----
Från: "Stefan Persson" <reimersholme at hotmail.com>>
> Fel! Musse Pigg gick i Hemmets *Veckotidning*, inte i Hemmets *Journal*. I
> Året Runt publicerades Kalle Anka, inte Musse Pigg.

Ja, men jag har faktiskt för mig att serien i Hemmets Veckotidning hette
"Micky Mus" eller liknande (och Mimmi kallades Molly om inte minnet spelar
mig ett spratt). Det finns ju andra serier som publicerats under olika namn,
kommer t.ex. att tänka på "Dennis" som hette "Kristian Tyrann" när den gick
i Veckorevyn och "Snobben" som hette "Vårat Gäng" i Blondie. "Pigge och
Gnidde" och "Knoll och Tott" var ju också samma busungar.

OK, jag kom kanske lite ifrån ämnet Disney och Ankor :-)

   / Bosse