SV: Kalle Anka har aldrig förbjudits i Finland

aake forsmark aake.forsmark at swipnet.se
Mon Juni 11 09:38:13 CEST 2001

> Många har nog hört om att Kalle Anka skulle förbjudits i Finland,
> bland annat för att han inte har några byxor.
> I den här artikeln visas det motsatta:

Sådana där historier dyker ju upp med jämna mellanrum.
Det är ju inte ovanligt att politiker gör korkade
uttalanden (det är inte ovanligt att människor i gemen
gör korkade uttalanden, det olyckliga med just politiker
är att det finns folk som lyssnar till det som de säger)
Jag drar mej till minnes att Ulf Adolfsson, som ju lustigt
nog liknar Kalle Anka både till utseende och temperament,
gjorde ett hätskt uttalande mot Kalle Anka en gång i tiden.
Överhuvudtaget verkar ledande moderater väldigt njugga
mot Kalle till favör för vänsteraktivisten Bamse. Ibland
tänker jag att porträttet av farbror Joakim är alltför
avslöjande för moderaternas mentalitet ...

Åke Forsmark,
tillfällig politisk expert