Re: Vem är Diös?

Stefan Diös pyas at swipnet.se
Ons Juni 13 14:58:41 CEST 2001

Jag skulle ha sagt det för länge sen, men jag vill varmt tacka Kristoffer
för att han i början på månaden tipsade oss om länken

http://www.vasabladet.fi/arkiv.asp?nyhID=184&katID=2

om den finländska kvack-avhandlingen... Oerhört intressant för mig, som var
och en förstår. Jag ska försöka skaffa mig ett exemplar av den boken.

Den som följer den internationella ankistlistan DCML har noterat att det
finns många fler finska avhandlingar med ank- och serietema. En länk till
en sådan förteckning, dock på ett för många av oss mindre begripligt språk, är

http://www.kupla.net/alan/kirj/ras_opin.html

Så hoppas jag bara att det dröjer länge innan någon forskare ger ut en
avhandling som försöker besvara frågan i rubriken...