Barks-omröstningen igen

Patrik Öbrink vsg982s at tninet.se
Ons Mars 28 13:25:38 CEST 2001

På DCML går flera svenska ankister ut och avslöjar vilken serie de röstat på, men här akismlistan är det förvånansvärt tyst. Bing! Du är hypnotiserad, som jag tycker är en underskattad serie, verkar inte få särskilt många röster. Och om sanningen skall fram så röstade inte heller jag på den. Min gick röst gick till Den gamla borgens hemlighet och det framför allt av nostalgiska skäl. Den framkallar fortfarande känslor som hör till min barndom. Fast det blir naturligtvis Vilse i Anderna som vinner, och det är väl inget direkt fel med det, även om jag inte ser den som Barks bästa. Men den är bra.

/Patrik