SV: Kentucky Derby - och margarinfabriken....

Lars Petrus lars at netgate.net
Ons May 9 19:11:24 CEST 2001

När margarin lanserades för en 50 år sen eller så var många mycket
misstänksamma mot denna onaturliga nymodighet, ungefär som en del
är över genmanipulerad mat nu.

I Sverige drev bönderna igenom att margarin måste färgas blått för
att få säljas, så ingen oskyldig medborgare av misstag skulle
använda det som smör.

Det kanske gjorde det hela rätt roligt när översättningen gjordes.
Om den nu gjordes på den tiden. Jag har inget minne av att Kalle
nånsin skulle ha arbetat på nån margarinfabrik.

/Lars

--

Give a man a fish and he eats for a day.
Teach a man to fish and he gets sunk by a nuclear submarine.

Lars Petrus, San Francisco, California  -  lars at lar5.com
http://lar5.com