Per Joakim

Magnus Bark ankism at lyskom.lysator.liu.se
Tors Nov 1 08:55:05 CET 2001

Kvack på er, gott folk

Till att börja med vill jag bara dela med mig av min nästan
fåniga känsla av lycka när jag läser "Korsfararkungarnas krona".
Utsökt serie!

Men nu till mina frågor:

* Någon som vet när nästa nummer av "Äntligen tillbaka!" beräknas
  komma ut? Jag tycker att Stål-långben varit ute i evigheter nu.

* Joakim von Anka. Jag har sökt igenom ankism-arkivet utan att se ett
  enda inlägg om ursprunget till namnet, förutom notisen om att han
  vid sitt första svenska framträdande hette "Per". Finns det några
  teorier varför han just fick heta "Joakim", eller var det bara
  någonting magister Axel Norbeck tyckte lät bra?

--
Magnus Bark
<bark at bofh.se> or <bark at ctrl-c.liu.se>